Jak wynika z nowego raportu opublikowanego przez Society for Research in Child Development, dobrostan młodzieży w obliczu stresorów pandemicznych był bezpośrednio związany z jakością relacji z najważniejszymi dorosłymi w ich życiu – zarówno w domu, jak i w szkole. Raport „COVID-19 and Resilience in Schools: Implications for Practice and Policy” przedstawia wyniki pierwszego badania na dużą skalę obejmującego ponad 14 000 uczniów szkół średnich z całych Stanów Zjednoczonych w ciągu pierwszych trzech miesięcy pandemii COVID-19.
Badanie skupiło się na wpływie pandemii COVID-19 na zdrowie psychiczne nastolatków, w szczególności na objawy depresji i lęku. Najsilniejszym czynnikiem, pozwalającym przewidzieć depresję u tych młodych ludzi, było wsparcie rodziców lub jego brak. Wsparcie rodziców mierzono stopniem, w jakim uczniowie czuli, że rodzice pomogli im w radzeniu sobie z uczuciami oraz tym, czy rodzice byli dla nich dodatkowym źródłem stresu. (…)
„Nasze odkrycia pokazują, że ogólnie rzecz biorąc, jakość relacji z dorosłymi – w domu i w szkole – była najsilniejszym czynnikiem ochronnym dla zdrowia psychicznego dzieci w ciągu pierwszych trzech miesięcy pandemii” – powiedziała główna autorka Suniya Luthar.